5 d’agost del 2014

EL LLIBRE DE L'APOCALIPSI



Tres fragments de 'El llibre de l'Apocalipsi', versió del grec per Joan F. Mira:

I vaig veure un cel nou i una terra nova: el primer cel i la primera terra han desaparegut i no existeix el mar. I vaig veure la ciutat santa, la nova Jerusalem, baixant del cel, del costat de Déu, tota abillada com una núvia engalanada per a l'espòs; i vaig sentir una gran veu que eixia del tron i que deia: "Aquesta és la tenda de Déu entre els homes: residirà entre ells, ells seran els seus pobles, i ell mateix, 'Déu amb ells', serà el seu Déu: eixugarà dels seus ulls tota llàgrima, i ja no hi haurà mort ni dol ni crit, ja no hi haurà dolor: perquè el passat ha desaparegut."

Llavors vingué un dels set missatgers que porten les set copes plenes de les set últimes plagues, i em parlà i em digué: "Vine, que et mostraré la dona, l'esposa de l'anyell", i se m'endugué en esperit dalt d'una muntanya alta i gran, i em va mostrar la ciutat santa, Jerusalem, baixant del cel, del costat de Déu, amb l'esplendor de Déu: el seu esclat és com el de la pedra més preciosa, com la pedra de jaspi cristal·lina. Té una muralla alta i grossa amb dotze portes i sobre les portes dotze àngels i uns noms escrits que són els de les dotze tribus dels fills d'Israel: tres portes a llevant, tres portes a tramuntana, tres portes a migjorn, tres portes a ponent; i la muralla de la ciutat té dotze pedres de fonament, on hi els dotze noms dels dotze enviats de l'anyell.

No hi vaig veure cap temple, perquè Déu totpoderós, i l'anyell són el seu temple; i a la ciutat no li cal sol ni lluna per a il·luminar-la perquè la il·lumina l'esplendor de Déu i l'anyell és el seu fanal. Les nacions caminaran en la seua llum i els reis de la terra li aporten el seu propi esplendor, els seus portals no es tancaran en tot el dia, ja que allí no hi ha nit. Li portaran l'esplendor i l'honor de les nacions, i no hi entrarà res d'impur, ni qui fa coses detestables i falses: només hi entraran els inscrits en el llibre de la vida de l'anyell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada