21 de març del 2009

NOTES BERLINESES (XIII)



"Sempre he anat de grat a Unter den Linden. Preferiblement sola, tu ho saps. No fa gaire, i després d’haver evitat durant molt de temps de passar-hi, se m’ha aparegut el carrer en somnis. Ara per fi puc parlar-ne."

"Mai no m’ha molestat, ni quan estic desperta ni molt menys quan estic somiant, que el carrer sigui tan conegut. Comprenc que hagi d’agrair aquesta dissort a la seva situació: al fet de ser l’eix entre l’Est i l’Oest. El carrer real i el que se m’apareix en somnis no tenen res a veure l’un amb l’altre. L’un és profanat durant la seva absència per les imatges dels diaris i les fotos dels turistes, mentre que l’altre es manté durant llargs espais de temps immaculat, sempre a la seva disposició. Reconec, però, que vistos de manera superficial se’ls pot confondre amb gran facilitat. Jo mateixa incorro en aquests error: quan el travesso distreta i no me n’adono. Fins fa ben poc vaig passar dies i dies evitant-lo, cercant la meva felicitat en qualsevol altre lloc. Però no la vaig poder trobar."

CHRISTA WOLF 'Unter den Linden' (1974)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada