7 d’agost del 2009

"LULU ON THE BRIDGE"


Dos moments de 'Lulu on the bridge' (1998) de Paul Auster:


- Ni tan sols sé qui ets.- Sí, que ho saps. Ho saps tot de mi.
- Francament no.
- Però no t'importa, oi?
- No... Mentre ara no... et llevis i marxis, suposo que no.
- No em veus afanyant-me a sortir d'aquí, oi?

- Diga'm una cosa, Izzy. Ets... un oceà o un riu?
- Què?
- És un joc que solia jugar amb la meva germana. Has de contestar.- Un oceà o un riu? Un riu.
- Ets... un llumí o un encenedor?
- Un encenedor. Sens dubte un encenedor.
- Ets un cotxe o una bicicleta?
- Una bicicleta.

- Ets... un mussol o un colibrí?
- Mmm... solia ser un colibrí. Però ara sóc un mussol.
- Ets sabatilles o botes?
- Això no és just, m'has de donar una oportunitat ara.
- Sabatilles o botes?
- Botes. Ara em toca a mi.
- És divertit, oi? Solíem fer-ho durant hores.
- Psit... ara concentra't. Ets una persona real... o un esperit?
- Una persona real.
- Entens el què ha passat, o ets a les fosques com jo?
- A les fosques.- Estàs enamorada, o això només és per diversió?
- Enamorada.
- Estàs amb la persona que estimes, o no estàs amb la persona que estimes?
- Amb la persona... amb la persona.



- No em creieu, oi?
- Per descomptat que et creiem, Izzy.
Per què no t'hauríem de creure?
- Digueu-me... sóc una pedra o un arbre?
- Què?
- Només contesteu la pregunta. Sóc una pedra o un a
rbre?- Una pedra.- Un arbre.
- Sóc un gos o un ocell?
- Ets tots dos, home. Ets un gos amb ales.
- Sóc una bona persona o una mala persona?
- Izzy, para. O acabaràs boig.

- Ets bo, Iz. Ets bo amb algunes coses dolentes. Com qualsevol altre.
- Sóc aquí... o no sóc aquí?

- Què importa? La vida, de totes maneres, tan sols és una il·lusió, oi? No hi donis més voltes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada