Film és la primera i única incursió de Samuel Beckett en el món del cinema.
Film també és el que queda d'un encàrrec de Barney Rosset a Samuel Beckett de 1962. El guió el va escriure un any més tard.
Film, en un principi, havia de formar part d'una trilogia fílmica composta per dos altres curtmetratges, amb guions d'Harold Pinter i d'Eugène Ionesco. Tots tres coincidiren en utilitzar una obsessió com a argument. Per a Pinter fou la caixa, per a Ionesco l'ou i per a Beckett l'ull.
Film va ser dirigit per Alan Schneider i protagonitzat pel mític Buster Keaton. Es va rodar, sota l'atenta mirada del mateix Beckett, a la ciutat de Nova York durant el juliol de 1964, en el què també seria el seu primer i únic viatge als Estats Units.The Eye era el seu títol original.
It's about a man trying to escape from perception of all kinds – from all perceivers, even divine perceivers. There is a picture [on the wall] which he pulls down. But he can't escape from self-perception. It is an idea from Bishop Berkeley, the Irish philosopher and idealist: "To be is to be perceived" – "Esse est percipi." The man who desires to cease to be must cease to be perceived. If being is being perceived, to cease being is to cease to be perceived.
Film també és el que queda d'un encàrrec de Barney Rosset a Samuel Beckett de 1962. El guió el va escriure un any més tard.
Film, en un principi, havia de formar part d'una trilogia fílmica composta per dos altres curtmetratges, amb guions d'Harold Pinter i d'Eugène Ionesco. Tots tres coincidiren en utilitzar una obsessió com a argument. Per a Pinter fou la caixa, per a Ionesco l'ou i per a Beckett l'ull.
Film va ser dirigit per Alan Schneider i protagonitzat pel mític Buster Keaton. Es va rodar, sota l'atenta mirada del mateix Beckett, a la ciutat de Nova York durant el juliol de 1964, en el què també seria el seu primer i únic viatge als Estats Units.The Eye era el seu títol original.
It's about a man trying to escape from perception of all kinds – from all perceivers, even divine perceivers. There is a picture [on the wall] which he pulls down. But he can't escape from self-perception. It is an idea from Bishop Berkeley, the Irish philosopher and idealist: "To be is to be perceived" – "Esse est percipi." The man who desires to cease to be must cease to be perceived. If being is being perceived, to cease being is to cease to be perceived.
Film és l'obra d'un fracàs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada